همشهری آنلاین: روح‌اله عسگری، دونده گلستانی کشورمان در مسابقات دو و میدانی ستارگان آسیا در قزاقستان دومین سهمیه A المپیک و نهمین سهمیه دو و میدانی ایران در بازی‌های المپیک لندن را کسب کرد.

asgari

به گزارش روابط عمومی فدراسیون دو و میدانی، عسگری با طی کردن 110 متر با مانع در مدت 13 ثانیه و50 صدم ثانیه به عنوان نفر اول از خط پایان گذشت و موفق شد ضمن شکستن رکورد ایران در این ماده، خود را در جمع المپیکی‌های ایران در سال 2012 قرار دهد.

عسگری و احسان حدادی تنها دو و میدانی‌کاران کشورمان هستند که با ورودی A به لندن خواهند رفت.

روح‌اله عسگری سال 1389در مسابقات بین‌المللی دهه فجر در مشهد موفق شده بود رکورد 13 ثانیه و 68 صدم ثانیه را ثبت کند.

ورودی A المپیک دراین ماده 13 ثانیه و 52 صدم ثانیه است و ورودی B نیز 13 ثانیه و 60 صدم ثانیه محاسبه شده است.

بدین ترتیب و با طلای قاسمی، تعداد سهمیه‌های قطعی دو و میدانی با وجودی که کمتر از شش روز تا پایان فرصت کسب سهمیه المپیک باقیمانده، به عدد 9 رسید.

احسان حدادی در پرتاب دیسک، سجاد مرادی در دوی 800 متر، سجاد هاشمی آهنگری در دوی 400 متر، ابراهیم رحیمیان در پیاده‌روی 20 کیلومتر، امین نیک‌فر در پرتاب وزنه، لیلا رجبی در پرتاب وزنه،‌ رضا قاسمی در دوی 100 متر، روح‌اله عسگری در دوی 110 متر بامانع و کاوه موسوی 9 ورزشکاری هستند که به عنوان نمایندگان ایران در مواد یاد شده راهی لندن خواهند شد.

محمد و محمود صمیمی نیز موفق شده‌اند ورودی B المپیک در ماده پرتاب دیسک را کسب کنند، اما به دلیل ورودی A حدادی، تنها با کسب ورودی A می‌توانند به لندن بروند.

این دو برادر شش روز دیگر فرصت دارند تا با پرتاب‌های بالای 65 متر (ورودی A ) به همراه حدادی راهی لندن شوند.

طبق قوانین اتحادیه بین‌المللی دو و میدانی، کشورها در صورت داشتن ورزشکار سهمیه A در یک ماده، دیگر نمی‌توانند ورزشکار دیگری با سهمیه B را در آن ماده راهی المپیک کنند.

البته یک کشور می‌تواند حداکثر سه ورزشکار دارای سهمیه A المپیک در هر ماده را به لندن اعزام کند.

طبق همین قانون،‌ اگر یک کشور یک یا چند ورزشکار دارای سهمیه B در یک ماده داشته باشد نهایتا می‌تواند یک نفر را به المپیک اعزام کند.

 

کد خبر 175972
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار ساير ورزش‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز